Welzijn

GOLD ICT WEET WAT EEN WELZIJNSORGANISATIE NODIG HEEFT

Lokalis biedt hoogwaardige ambulante basishulp voor jeugd en gezinnen in de gemeente Utrecht. Bij de oprichting was besloten dat Lokalis de systemen van de gemeente Utrecht zou gebruiken. Dit gaf beperkingen. Zo werkte de gemeente bijvoorbeeld niet met Office 365, maar met een eigen remote oplossing. Uiteindelijk werkten de gezinswerkers van Lokalis met een ander systeem dan de stafmedewerkers. “Zoals je je kunt voorstellen was dat geen optimale werkwijze. Daarom besloten wij in 2020 op zoek te gaan naar een ICT-beheerder voor het opzetten en beheren van een 365-omgeving voor alle medewerkers.”

Helder verhaal en geen standaard offerte

“We hadden offertes uitgevraagd bij verschillende ICT-bedrijven. Hier zat Gold ICT in eerste instantie niet bij. Toen we niet voldoende overtuigd waren door de offertes die we wél hadden liggen, werd ons via ons netwerk aangeraden contact op te nemen met Pieter van Gold ICT voor het uitbrengen van een vergelijkende offerte. Pieter kwam langs, luisterde naar onze situatie en wensen en kwam met een helder verhaal in plaats van met een standaard offerte. Dit was erg verrassend. Hij was heel duidelijk in wat Gold ICT te bieden heeft en wat hun onderscheidende kracht is. Hij gaf direct aan wat volgens hem knelpunten waren, waar we tegenaan zouden gaan lopen en waar wij nog over na moesten denken. Ik vond dat zeer verhelderend. Hij had gelijk; zijn analyse klopte en zo begon enige tijd later onze samenwerking.”

Hands on begeleiding

Zoals het vaker gaat met dit soort projecten, kwam het project opeens in een stroomversnelling terecht en er moest er in korte tijd veel geregeld worden in technische zin. “Gold ICT hielp ons in dit proces met concrete vragen en duidelijke checklists. Zo hielpen zij mij met het maken van de juiste keuzes en afwegingen. Gold ICT gaat niet op jouw stoel zitten. Zij geven opties en maken consequenties inzichtelijk, waardoor wij zelf besluiten kunnen nemen.”

Kennis in huis

“De kracht van Gold ICT zit hem in de kennis die zij hebben. Zij zijn altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Als partner zijn zij ons single point of contact. Heeft een van onze mensen een vraag? Dan is mijn antwoord: bel met de servicedesk van Gold ICT. Ik geloof dat de gemiddelde wachttijd zo’n 20 seconden is. Dat maak je nergens mee. Iedere consultant draait regelmatig mee op de servicedesk. Zo houdt iedereen feeling met de klanten en met wat er leeft bij klanten. Ik vind dat heel sterk. Een ander opvallend punt is dat Gold ICT heel snel trends in calls ontdekt en hier actie op onderneemt. Dit helpt ons continu verbeteren.”

Voorspelbaar, pro-actief en ontzorgen

Ik houd van voorspelbaarheid en dat is wat je krijgt met Gold ICT als ICT-partner. Vragen die zij kunnen oplossen, pakken ze direct op. Vraagstukken die bij een andere partij horen, zetten zij door naar deze partijen zonder dat ik me daar mee hoef te bemoeien. Door hun pro-actieve houding maken zij waar wat zij beloven: Gold ICT ontzorgt.
Michiel MulderAdviseur ICT Lokalis