Werken bij Gold ICT - Afwisselend werk, ontspannen werksfeer en doorgroeimogelijkheden

Gold ICT ontzorgt klanten op het gebied van ICT-beheer. Dat doen wij door het inrichten en beheren van werkplekken, de infrastructuur, servers, de cloud en door het gericht adviseren over bijvoorbeeld beveiliging. Wat maakt werken bij Gold ICT zo leuk? De medewerkers van Gold ICT vertellen hier enthousiast over.

Afwisselend werk

“Bij Gold ICT werken we afwisselend binnen op kantoor en buiten op locatie bij de klant. Iedere medewerker bemant minimaal 1 dag per week de supportdesk waar we de vragen van klanten binnenkrijgen en oppakken. Het voordeel is dat je aan de ene kant hét ICT-aanspreekpunt bent voor een klant, maar dat je tegelijk ook andere klanten spreekt. Zo blijf je op de hoogte van wat er speelt en leeft en leer je alle klanten een beetje kennen. Je zit daarbij nooit alleen op support en hebt zo op een andere manier contact met je collega’s en klanten.” De klanten van Gold ICT zijn voornamelijk mkb-bedrijven. “Onze klanten zijn heel divers en ook dat maakt iedere dag anders.”

Een echt teamgevoel

 “We hebben een leuke groep collega’s met weinig verloop. Je bent hier geen nummer, maar kent je collega’s echt persoonlijk. Er is altijd ruimte voor een grapje of een praatje en tegelijk werken we samen hard om bepaalde deadlines te halen. Het voordeel van korte lijnen is ook dat je samen kunt sparren als je tegen een vraag aanloopt waar je zelf niet direct het antwoord op weet en kun je overleggen over de best passende oplossing. Je blijft zo zelf betrokken bij het vraagstuk en het voordeel voor de klant is dat we niet vragen heen en weer schuiven tussen afdelingen. De sfeer is relaxt en informeel. ”

Ook de stagiair die sinds kort meedraait, is onderdeel van het team. “Een aantal dagen per week houd ik me bezig met het uitvoeren van mijn stage-opdracht, maar één dag in de week draai ik mee in het team op support. Zo leer ik nu al de klanten en vraagstukken kennen. Omdat het een klein team is, werd ik snel opgenomen. En omdat je iedereen snel leert kennen, stap je ook makkelijk op iemand af als je een vraag hebt.”

“Ook leuk: iedere vrijdagmiddag lunchen we samen op kosten van de baas. En we doen regelmatig wat leuks met elkaar. Dat versterkt het teamgevoel.”

De klant centraal

“Heeft een klant een vraag, verzoek of probleem, dan proberen we dat natuurlijk zo snel mogelijk op te lossen. Horen we na het aandragen van de oplossing binnen een paar dagen niet actief van een klant terug of het issue inderdaad is opgelost, dan bellen we nog even na. Onze visie is dat we het voor de klant beter willen maken. Daarom zijn we heel transparant en geven we eerlijk advies. Wij werken met de Microsoft standaarden en richten die klantgericht in. Alles blijft echter van de klant en wij verkopen niet een eigen ontwikkeld systeem. Een klant kan daardoor altijd overstappen naar een andere partij. Maar omdat ons doel oprecht samenwerken is en wij komen met oplossingen vanuit de klantbehoefte, gebeurt dat gelukkig niet.”

Genoeg ruimte voor ontwikkeling

Naast een prettige werkplek, een ontspannen sfeer en afwisselend werk, krijgen de mensen van Gold ICT voldoende tijd en ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. “We kunnen cursussen en opleidingen volgen en als je deze goed afrondt, word je ook beloond. Er zijn voldoende doorgroeimogelijkheden. Wil je serieus aan de slag in ICT, maar heb je een andere opleiding? Het maakt eigenlijk niet heel erg uit wat je achtergrond of opleiding is. Belangrijker is dat je feeling hebt met ICT en dat je van aanpakken houdt. Dan kun je bij ons ver komen.”

SAMEN VOOR DE KLANT

Heb je feeling met ICT en houd je van aanpakken? Dan kun je bij Gold ICT ver komen.